KORTÁRS MŰGYŰJTÉS - ALAPOZÓ KURZUS - 2020 TAVASZ
/ ÉRTÉKES TUDÁS
SZÉP KÖNTÖSBEN
/ Warhol vagy Mapplethorpe?
Mi kerül egy Banksy-ben
1,4 millió dollárba? A kortárs műgyűjtés nemcsak élvezetes, hanem anyagilag sikeres vállalkozást jelenthet számodra. Sokrétű kurzusunkon mindenre megtanítunk, amire figyelned kell.
/ Kortárs műgyűjtés – alapozó kurzus – 2020 tavasz
Kurzus helyszíne, időpontja: Budapest, 2020. febr. 15. – márc. 21. (6 szombati oktatási nap)
Holisztikus műgyűjtő ismeretek, exkluzív környezetben, a legjobbaktól.
/ Stílusos
befektetés
A kortárs műgyűjtés minden komponensét egy-egy szakértő mutatja be, gyorsan és praktikusan, hogy új szenvedélyed mielőbb anyagi sikerrel is járjon.
/ Élménygazdag
alkalmak
A tanulás fárasztó. De nem nálunk. Mi ugyanis tudjuk, hogy a tudás leginkább interaktív módon és élményeken keresztül sajátítható el — és őrizhető meg hosszabb távon is.
/ Exkluzív
társasági esemény
A kurzuson teret engedünk a szakmai ismerkedésnek, mely fajsúlyos részét adja a kortárs műgyűjtésnek, és hozzásegít, hogy képes légy határozottan meghozni a legjobb döntéseket.
Az art world, a globális művészeti ipar – számokban
/ HIÁNYPÓTLÓ KÉPZÉS ÉS SOKOLDALÚ BEFEKTETÉS
Kurzusunkat nemzetközi mintára, mégis a hazai adottságokhoz alkalmazkodva alkottuk meg számodra. Elismert oktatóinknak köszönhetően komplex megközelítés és egyedi művészeti látásmód vár rád: interaktív és tartalmas formában.
Egy hat napos, 6 modulból (29 előadás) álló képzésen sajátíthatod el mindazt, amire szükséged lesz ahhoz, hogy megtaláld a helyed a kortárs műgyűjtők exkluzív világában.
Rólunk mondták
„Formabontó, hiányt pótló, előremutató. Végre egy olyan kurzus, de ez nem is a legjobb kifejezés rá, tehát egy olyan program, amely a 2008-as gazdasági válság (műkereskedelmet is érintő) depresszióját meghaladva, azon túljutva kívánja visszaadni a hitet, reményt és szeretetet a kortárs műtárgyvásárlás iránt. Mindehhez olyan széles körű művészettörténeti, művészetelméleti, galéria-menedzsment, gazdasági, jogi stb. alapvetéseket ad át a hallgatóknak, ami megalapozottabb tudást és bátorságot ad a jelenlegi és a potenciális gyűjtőknek a műtárgyakba történő beruházáshoz, és további ilyen befektetésekre ösztönözhet.”
Dr. Kiss Zoltán
„Ha röviden kellene összefoglalni a CCA első kurzusával kapcsolatos benyomásaimat, akkor azt mondanám, hogy ez – mint egy értékes műtárgy vásárlása – jó befektetés volt. Sehol ilyen koncentráltan hozzá nem férhető új ismereteket, nagyszerű előadásokat és remek élményeket kaptam. És ez csak a belépő, a kapcsolat nem szakad meg, legutóbb Bécsben jártunk a Viennacontemporaryn.
Aki komolyan tervezi kortárs műtárgyak vásárlását, esetleg egy kisebb gyűjtemény összeállítását, az rendkívül hasznos információkra, ismeretségekre tehet szert – gyakorlatilag egy olcsóbb műtárgy áráért.”
Mátyus László
„Nekem a Kortárs Műgyűjtő Akadémia megmutatta, hogy a kortárs művészet problémáira is lehet akadémista szemmel tekinteni, és ebbe egy kis ipar/designművészetet csempészni. Egy előadásuk során fogalmazódott meg bennem a szakdolgozatom témája, aminek nagyon örülök, mert tudom, hogy ez az a téma, amit a legszívesebben dolgoznék fel. Másfelől, kortárs művészetet ilyen biztonságos háttérrel és tudással kevés helyen lehet tanulni. Hálásan köszönöm a Kortárs Műgyűjtő Akadémiának ezt a biztos alapokra és tudásra épülő, komoly szakmaiságot tükröző képzését.”
Marina Eszter
„A CCA kurzusa fantasztikus lehetőség volt számomra, hiszen művészettörténész – esztétika szakos hallgatóként végre nemcsak az elmúlt korok művészetével, hanem a jelenkor izgalmas, szakmai szempontból releváns részével is foglalkozhattam, szakértő előadók vezetésével. Izgalmas volt olyanoktól tanulni, akik ma a kortárs magyar művészet vezető alakjai, kurátorai, galeristái, művészettörténészei, szervezőegyéniségei. Egy új világot és egy értékes szakmát nyitottak meg számomra, ami minden bizonnyal a jövőbeli hivatásom lesz. 🙂 „
Holló-Szabó Zsófi
„Anya és Lánya, EGYÜTT a CCA kurzusán, és remekül érezzük magunkat!
Ez is bizonyítja, a MŰVÉSZET és az ÚJ ismeretek begyűjtése nem korhoz kötött!
Úgy érzem, lubickolok az előadások sokszínűségében, nagyszerűségében, és közben újabb és újabb ablakok nyílnak. A CCA-ról minden tekintetben csak szuperlatívuszokban szólhatok, hiszen szép-elegáns környezetben, remek szervezésben és az előadások egymásra és egymáshoz építésében sok új ismeretet kapunk, melyek önbizalmunkat és a művészethez való viszonyulásunkat növelik, erősítik és megújítják.”
Korponay Margó
„Trénerként számtalan képzésen vettem már részt mindkét oldalon. A CCA kurzusa sok olyan értékkel rendelkezik, ami valóságos unikum számomra. Elképesztő színessége és gazdagsága az előadói tudásnak és egyéniségnek, példaértékű lelkesedés és minőségre törekvés a szervezők részéről, és nem utolsósorban az a fajta közösségépítő szemlélete, ami már csak azért is üdvözlendő, mert egy – a kis hazánkra nem igen jellemző – „kultúratudatos”, felelős társaság létrehozását és működtetését célozta meg!”
Lőwy Korponay Bereniké
Kinek érdemes minket választania?
1. modul - A kortársművészet definiálása
Rényi András: A kortárs művészet filozófiája és stratégiái (dupla előadás)
Kaszás Gábor: A klasszikus, a modern és a kortárs gyűjtés közti különbség
Szurcsik József: Mitől kortárs? – kortárs alkotások elemzése (dupla előadás)
2. modul - Megtanulni látni
Eperjesi Ágnes: Konceptuális alkotások értelmezése – kísérleti fotográfia
Oltai Kata: A női szempont mint a kultúrakritika eszköze
Martos Gábor: Ilyent én is tudok! – érdekes kortárs jelenségek a világban
3. modul - Az art world működése
Petrányi Zsolt: A nonprofit és a for profit intézmények szerepe a művészetmenedzsmentben
Bordács Andrea: A Velencei Biennálé, mint kortársművészeti etalon
Molnár Annamária: A jelentős nemzetközi művészeti vásárok – a jelenlét fontossága
Ébli Gábor: A gyűjtők és gyűjtemények szerepe az art world mechanizmusában
Hegedűs Orsolya: A nemzetközi kortársművészet ikonjai – a tekintélyelvű rendszer
Emőd Péter: A nemzetközi műkereskedelem
Bencsik Barnabás: A tehetség és a műalkotás ismérvei
4. modul - Alapvető műgyűjtő ismeretek
Somogyi Hajnalka: A kurátor lehetséges szerepei
Kováts Dávid: Az aukciós világ: stádium, motivációk és mechanizmusok
Tóth Pál Sándor: A tanácsadók és a gyűjteménymenedzsment
Végvári Zsófia: Kortársunk a hamisító
Kertész László: A kortárs művészet mint befektetés
Dr. Kiss Zoltán: Művészet, jog és vagyon – a műgyűjtés jogi vonatkozásai
5. modul - A művész és a műtárgy
Szoboszlai János: Műteremből a galériákba – a művészéletpálya
Iski Kocsis Tibor: A művész hivatalos képviseletének szerepe és fontossága
Gajzágó György: Művész image: a branding és a gyűjtő
6. modul - Műtárgyismeret
Kukla Krisztián: Kortárs festészet
Horányi Attila: Fotográfia – fotó, mű, tárgy (a kortárs fotóművészet értelmezése)
Kertész László: Szobor, objekt, installáció
Erdész László: Kortárs üvegművészet
Az előadások nem a fenti sorrendben követik egymást, egy-egy kurzusnapon
4-5 modulból vannak előadások.
A CCA a programváltoztatás jogát fenntartja.
Légy képben, az igényes tudás megtérülő befektetés!
Alapvető információk
Kortárs műgyűjtés – alapozó kurzus – 2020 tavasz
6 modul, 29 előadás
2020. február 15. – március 21. (6 szombati oktatási nap)
febr. 15., 22., 29., márc. 7., 14., 21. (09:00/10:00-17.00)
A helyszín: Budapest
Ha távol élsz, vagy nehezen jutsz el Budapestre, esetleg nem megfelelők számodra ezek az időpontok választhatod a jól bevált online megoldásainkat is.
Igazán exkluzív ajándékot keresel?
Ismersz valakit, aki szívesen foglalkozna kortárs műgyűjtéssel, imádja a kortárs műveket?
Magyarországon egyedülálló könyvünk és kurzusunk épp neki szól.
Izgalmas kalauz, amely eligazít a műtárgypiac, a műgyűjtés és az art world világában.
Értékes tanácsadó a műtárgyvásárlás előtt állók számára.
Kulturális többlet és befektetés, amely révén az ajándékozott egy szűk elit részesévé válhat.